Відомі і нові факти про Землю

Кожного дня вчені роблять відкриття і спостерігають явища, які доводять, що у нашої планети ще багато сюрпризів.

Люди так і не дісталися до мантії Землі

95_big

Сейсмологи вважають, що внутрішнє ядро ​​нашої планети тверде, а зовнішнє - рідке і розпечене. Вище розташована мантія, на якій немов плаває земна кора. Однак ми досі не знаємо, з чого складається ця мантія, тому що жодного разу туди не добиралися. На думку вчених вона знаходиться в межах 30-2900 км від поверхні Землі. Найглибше люди занурювалися на глибину всього 12,3 км. Це стало можливим завдяки зусиллям радянських науковців на Кольській свердловині. Після розпаду СРСР цей об'єкт перебуває у запустінні.

sciencelinequora

Магнітні полюси можуть змінюватися

кольская скважина (1)

Магнітні полюси Землі можуть зрушуватися і навіть повністю змінювати свій напрям. Досліджуючи вулканічні камені, вчені з'ясували, що магнітне поле нашої планети змінювалося вже багато разів. Остання така подія відбулася майже 10 млн років тому і, ймовірно, відбудеться в майбутньому. Однак дотепер точно невідомо, чому так трапляється.

scientificamerican

У нас було 2 місяця

За словами астрономів, приблизно 4,6 млн років тому у Землі було два супутники. Другий був близько 1200 км (утричі менший від Місяця) в діаметрі і обертався на тій же орбіті, поки не зіткнувся з «основним» Місяцем. Вчені назвали цю подію «гігантський ляпас». Така катастрофа може пояснити, чому два боки сьогоднішньої Місяця так сильно відрізняються один від одного.

nature space

Місяцетрус

До речі, про супутник Землі. Не всі знають, але землетруси трапляються і на Місяці. Правда, на відміну від земних, місяцетруси не такі сильні і відбуваються вкрай рідко. Є припущення, що їхнє виникнення пов'язане з приливними силами Сонця і Землі і падінням метеоритів.

nasanature

Земля обертається неймовірно швидко

stars-night-1149134_960_720

Земля обертається зі швидкістю 1600 км/год. Також вона обертається навколо Сонця зі ще більшою швидкістю - 108 000 км/год. На фото: Полярна зірка знаходиться над Північним полюсом, тому на нічному небі майже не рухається.

nasa

Часу стає «більше»

620 млн років тому день на Землі тривав 21,9 години. Тепер Земля уповільнює швидкість обертання, але відбувається це дуже повільно, приблизно 70 мілісекунд на 100 років. Буде потрібно 100 млн років, щоб в добі було 25 годин.

nasaspaceaim

Дивна гравітація

Без имени

Через те що наша планета не є ідеальною сферою, на Землі є точки з меншою та більшою силою тяжіння. Одна з таких гравітаційних аномалій - Гудзонова затока в Канаді. Вчені з'ясували, що низька гравітація в цьому місці пов'язана з низькою щільністю Землі через швидке танення льодовиків. Тож можна припустити, що у різних місцях Землі один і той же предмет матиме різну вагу.

science

Найгарячіша і найхолодніша точки Землі

Найспекотніше місце нашої планети знаходиться у Лівії (Північна Африка). Найвища зафіксована температура тут +58 °С. А найхолодніше місце - Антарктида. Влітку, всередині континенту температура там часто опускається до -70 °С. Але найнижчу температуру було зафіксовано на радянській станції «Восток» у 1983 році, це -89,2 °С .

govnworeport

Планета сильно забруднена

Без имени

Можливо, для багатьох це не новина. Однак цікаво те, що, за словами астронавтів, вид Землі з космосу у 1978 році сильно відрізнявся від нинішнього. Через велику кількість космічного сміття і відходів зелено-біло-блакитна планета стає коричнево-сіро-чорною.

chicagotribune

Земля складається з заліза, кисню і кремнію

Якби ми захотіли розділити планету за складом, то виглядало б це так: 32,1% - залізо, 30,1% - кисень, 15,1% - кремній і 13,9% - магній. Вважається, що велика частина заліза (близько 90%) знаходиться в ядрі. А кисню найбільше в земній корі (близько 47%).

sciencing

Колись земля була фіолетовою

Без имени

Стародавні рослини для поглинання сонячних променів використовували не хлорофіл, а інший пігмент - ретиналь. Завдяки цьому вони поглинали зелене світло, а відбивали червоне і лілове, при змішуванні виходив фіолетовий. До речі, ретиналь існує і до цього дня у деяких бактеріях.

livescience

Прихований океан

На глибині 410-660 км під поверхнею Землі вчені виявили величезний резервуар з водою віком 2,7 млрд років. Цю рідину знайшли завдяки породі рингвудит, з якої складається земна мантія. Вода знаходиться під величезним тиском, а її кількості вистачить, щоб тричі наповнити всі океани Землі. Завдяки цьому відкриттю з'явилася теорія, що земні океани утворилися з підземного океану, що вирвався назовні.

theguardian