Вчені сумніваються, що посмішка підіймає настрій

Нідерландські вчені поставили під сумнів гіпотезу мімічної зворотного зв'язку, спробувавши відтворити результати експериментів 28-річної давності, які свідчили в її підтримку.

Результати роботи опубліковані в журналі Perspectives on Psychological Science.

Гіпотеза мімічного зворотного зв'язку полягає в тому, що емоційна міміка, в тому числі викликана штучно, впливає на відповідні емоції (наприклад, посмішка підсилює відчуття радості). Вперше подібний зв'язок виразу обличчя з емоційним сприйняттям запідозрив ще Чарлз Дарвін. Його наявність намагалися перевірити у багатьох експериментах з суперечливими результатами. Одним з найбільш авторитетних досліджень на цю тему стала опублікована в 1988 році робота американця Леонарда Мартіна, яка чітко свідчила на підтримку гіпотези.

Як відомо, головним показником наукової достовірності експерименту служить його відтворюваність. Щоб перевірити висновки вищевказаного колективу, співробітники Амстердамського університету провели в лабораторіях різних країн 17 незалежних експериментів. Загальна кількість учасників склала 1894 людини. Вплив міміки на емоції продемонструвати не вдалося.

Дослідники підкреслюють, що отримані результати не можуть спростувати гіпотезу мімічного зворотного зв'язку, оскільки вона ширше рамок поставленого експерименту, однак свідчать не на її користь.